Viktor Ullmann: Schwer ist's das Schöne zu lassen (Lieder für Sopran und Klavier). Irena Troupová - Sopran, Jan Dušek - Klavier

Výběr kritika - Opera News

Critic's ChoiceČeská sopranistka Irena Troupová, která začala svou kariéru jako specialistka na starou hudbu, se zhostila těchto náročných a poutavých jednotlivých písní s naprostým nadhledem. Jednotlivé písně totiž vyžadují naprostou hudební a intonační jistotu, kterou Troupová přímo překypuje. Nemá žádný problém s komplikovanými intervalovými skoky písně “Aus dem Häuschen in den Garten” nebo “Sonnenuntergang” se svou zrádně vysoce posazenou střední částí, která by mohla snadno vyznít uječeně v rukou zpěvačky s nedostatečnou hlasovou kontrolou. I v Drei Jiddische Lieder, obzvláště pak “A Mejdel in die Johren,” se svou směsí tragiky, hanby a humoru, zní Troupová naprosto přirozeně. Klavírista Jan Dušek doplňuje její barvy a interpretuje Ullmannovy křupavé harmonie s plností a porozuměním. Toto je zásadní vydavatelský počin!

Joshua RosenblumOpera News
Celistvý a hodnotný přírůstek - Musical Web International

Sopranistka Irena Troupová byla dobře známa pro její pohroužení do rané hudby, ale od té doby rozšířila své obzory o českou meziválečnou hudbu a na tomto poli se pohybuje velmi dobře. Stejně tak uchopila Ullmannovu Schoenbergovsko-Zemlinského stránku, přestože některé z jeho neodpustitelných skoků mezi hlasovými rejstříky poněkud (patrně nevyhnutelně) vyostřují její tón. Jan Dušek je jejím dobře sehraným kolegou, který má několik příležitostí vyniknout v dohrách, nicméně je k ní přichycen jako lepidlo.

I přes tiše zmíněné nedostatky je toto celistvý a hodnotný přírůstek mezi nahrávkami Ullmannových děl.

American Record Guide

Ullmannova hudba je náročná pro oba – zpěváka i klavíristu, a Troupová s Duškem jí interpretují velmi dobře. Barva hlasu Ireny Troupové sice není nejteplejší, ale nahradí to svou čistotou tónu a excelentní intonací. Dušek zní jistě v každé skladbě.

Examiner.com

Troupová zvládá s lehkostí veškeré nástrahy písní na tomto CD. Dušek je podporujícím doprovazečem. Doufejme, že toto album bude motivovat více sopranistek k průzkumu tohoto velmi náročného repertoáru.

Stephen SmoliarExaminer.com
Sdílejte:

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close